Samsung DCB-H380

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung DCB-H380 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Lindy 17-12-2010
Geschreven voor: Samsung DCB-H380

Ik heb deze decoder van MP van iemand overgenomen.
Beeldkwaliteit in HD (Ned 1,2,3) is prima.(Ziggo).
Ik heb de indruk dat de andere zenders ook beter in beeldkwaliteit zijn toegenomen. Zo goed zelfs, dat ik toch geen HD abonnement neem ! (meerwaarde is te weinig bij Ziggo).
Minpuntje is alleen, dat het beeldformaat zich niet automatisch aanpast met de uitzending, maar dat kan ook mijn fout zijn en dat je niet kan zien of de decoder, permanent uit of aan is. Je ziet alleen een blauw ledje branden, als hij op standby staat.
Verder dik tevreden met dit kastje op mijn Samsung LE40B651.

caspar01 03-05-2010
Geschreven voor: Samsung DCB-H380

Ik heb thuis ook nog de stijlvol uitziende Samsung DCB-H360R in gebruik, deze was gezien het sporadische gebruik, nl. nog niet 1 keer per week en verder power off (ook niet standby dus) binnen 1 jr kapot wat even 75 euri aan kosten met zich meebracht.
Dit model lijkt qua beeld niet onder te doen voor de 360 R, helaas weer dezelfde afstandsbediening, gemaakt voor mensen die van hard drukken op de knoppen houden LOL.Enfin die ellendige rubberen knoppen, we komen er niet meer vanaf schijnt het.
Doe mij maar een ab à la Philips Matchline jaren 90, vingerlicht bedienbaar, aluminium kast,plat,en erg precies, hierbij druk je òf 1 keer teveel of weer niet wat herhaalde ergeris oplevert bij directe zenderkeuze met 3 digits.
Gelukkig niet zo'n wanhoop als bij het instapmodel 940 1 R, hierbij is de kans in 1 keer het goede zendernummer te kiezen gelijk aan een hoofdprijs winnen in de staatsloterij LOL.
Qua uiterlijk mooi compact, wanneer het apparaat standby staat, of op de diepe standby, ik zou het niet weten, alleen bij power on een blauw ledje. En daarmee is alle leuks dan ook direct besproken, geen mooi blauw oplichtend HD symbool bij HD ontvangst hetgeen ik aan de voorganger erg waardeerde, geen verder display, maar ok, de 360 kostte mij destijds 275 euro en deze 135 dus er moet ergens op bezuinigd worden. Digitaal geluid via de optical out klinkt prima overigens.
Ik hoop dat dit model een stuk duurzamer is dan zijn voorganger, maar misschien had ik pech?? I hope so!

bgt 19-12-2009
Geschreven voor: Samsung DCB-H380

had een 2e decoder nodig en na de uitstekende ervaringen met de Samsung H360R heb ik deze besteld. Voordeel van deze is: klein, te linken met de TV AB(Samsung LE40A786 TV) en bijzonder scherp beeld en wat makkelijker in te stellen dan de 360 en hij is sneller met zappen. Geluid via optische link naar stereo is dik in orde.

audiohuib 24-08-2009

Perfect apparaat!
Na jaren ellende met de 360 is dit een verademing.
Simpele installatie, fantastische bedienining.
In combinatie met een Samsung lcd tv niet te kloppen denk ik.
Het enige dat mij nog niet is gelukt, is om via mijn geluidsinstallatie naar de radio te luisteren met de tv uit.
NB. Rechtstreekse digitale aansluiting vanaf de stb via spdif naar de DAC van de geluidsinstallatie, uiteraard stereo.
Vandaar de iets lagere score op mogelijkheden.
Een ander onbelangrijk minpuntje is dat het niet mogelijk is om de volgorde van de zenders zelf te bepalen.

frans beukers 19-08-2009
Geschreven voor: Samsung DCB-H380

Gebruik deze HD decoder nu circa anderhalve maand in combinatie met de philips 42PFL9603D en het Ziggo HD pakket.

Pluspunten:
- Geen merkbare mankementen tot nu toe.
- De HD zenders zijn haarscherp.
- Geen vertragingen in geluid geconstateerd.
- Werking vrij stabiel en nog geen storingen geconstateerd.
- Klein

Minpunten:
- Geen HDMI kabel meegeleverd
- Geluid van kanalen niet allemaal even hard
- plastic afstandbediening van niets
- Ik wilde Jetix / veronica blokkeren maar op één of andere manier blijft deze beveiliging niet staan
- Philips afstandsbediening herkent deze decoder niet in zijn universeel mode.
- Moeilijk te zien of hij nu aan of uit staat. Er zijn geen indicatielampjes van een standby stand

ene inderdaad....nu maar hopen op meer HD uitzendingen.

Frans van de Kamp 15-11-2011

Gebruik je een HDMI aansluitkabel of een Scartkabel?
Indien HDMI, welke instellingen gebruik je?

BerettaGT 13-08-2009
Geschreven voor: Samsung DCB-H380

Zeer snel geleverd,had een Samsung 360RSA showmodel besteld,en kreeg de 380R thuis geleverd zonder extra kosten,goede service,werkt prima.

S2K-roadster 07-08-2009
Geschreven voor: Samsung DCB-H380

Gisteren gekocht, en via hdmi aangesloten en het geluid vanaf de tv naar de stereo installatie, Geen vertraging merkbaar.Wel in te stellen op decoder eventueel. Beeld is strak, alleen heb geen full hd scherm maar een 100HZ panasonic 32 inch, Ik zie geen verschil bijna tussen de 575 of 720P en 1080i uitvoer als ik wissel, HD Euro is duidelijk scherper dan normale eursport, maar NED 1, 2 en 3 zijn ook scherper maar niet echt noemenswaardig dan de gewone netten via ziggo vind ik persoonlijk, scart heb ik niet gebruikt uiteraard. Nu maar hopen dat er meer HD uitzendingen komen:)